TARIK DUIT ALAM GHAIB?

1. Menerusi sebuah grup WhatsApp aku berkenalan dengan seorang hamba Allah yang tidak perlu disebutkan namanya di sini. Dia mengajak aku menarik duit dari Alam Ghaib dengan perantaraan guru dan barang-barang mistik berkhadam. Dia minta aku bawa barang-barang aku tapi aku kata tak mahu libatkan barang-barang aku. Akhirnya kami berjumpa di Masjid Amaniah Batu Caves malam semalam lalu menuju ke Selayang berdekatan rumah aku rupa-rupanya. Aku berhasrat untuk mengetahui apakah rahsia tarik duit. Sebagai penulis ‘RAHSIA DUIT: Kod-Kod Duit Dalam al-Qur’an’ aku harus mengetahui perkara-perkara seperti ini. Mana tahu ada lagi rahsia duit yang aku harus belajar.

2. Hujan turun dengan lebat. Ada sebuah kereta dalam rombongan kami yang tersesat. Aku melihat kereta di depan aku sekejap masuk ke lorong sekejap pusing keluar. Seperti tak tentu arah. Tiba-tiba datang sebuah lori panjang memberi hon kepada kami kerana ingin lalu ke lorong itu juga. Aku sudah tak sedap hati. Lantas aku whatsapp ‘Maaf. Saya balik dulu.’

3. Seperti kes dilantik sebagai peguam untuk ‘deal’ barang-barang purba peninggalan Dinasti Ming yang dipunyai oleh seorang di Sg Buloh aku telah separuh jalan tapi aku rasa tak sedap hati lantas aku SMS ‘Salam. Bgtau Tuanku dan Tuan Guru aku minta maaf banyak2 tak dapat pergi ke Sg Buloh. Aku u-turn. Tak clear. Tertinggal spek. Khadam kuat. Barang ori dan bernilai. Lagipun jgn terburu2. Nak buat agreement kena proper. If not nahas bro. 🙂 .

4. Aku ada bertanya dengan mereka yang terlibat dalam ‘ritual’ tarik duit: Bagaimanakah duit yang ditarik itu datang kepada mereka? Ada yang kata orang halus datang bawa. Ada yang kata duit keluar dari dinding. Ini agak pelik dan sukar untuk diterima akal. Memang pun perkara-perkara seperti ini hampir tak masuk akal.

5. Bagi aku kalau ada orang halus yang datang bawa duit itu bergantung samada duit itu ‘duit kering’ atau ‘duit basah’.

6. 10 tahun lepas aku pernah hantar kepada nombor-nombor kenalan di hanset aku untuk masukkan RM2B lebih dalam akaun aku. Ehhhh! Rupa-rupanya masuk dalam akaun Dato’ Sri Najib rupanya…..

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s