TARIK DUIT 2017 (BAB: MAKAN)

BAB: MAKAN

1. Ketahuilah ilmu menarik duit itu berkaitan dengan “makan”. Cara kita makan dan apa yang kita “makan”. Ketahuilah juga kita makan bersama qarin jin. Oleh itu apa yang kita makan adalah penuh dengan perlambangan. Oleh kerana “menarik duit” adalah sebahagian dari rezeki maka cara dan apa yang kita makan itu penuh dengan perlambangan.

2. Cara kita makan samada “masak sendiri” atau “hidangan atau masakan orang lain” atau “makan di kedai atau tempat selain rumah” adalah mempunyai maksud dan makna. Ini semua mempengaruhi rezeki yang datang kepada kita.

3. Jika kita masak sendiri itu bermaksud rezeki yang kita perolehi secara usaha sendiri. Jika hidangan atau masakan orang lain bermakna rezeki yang datang kepada kita itu di bawa oleh orang lain. Jika di kedai itu bermakna kita ingin berniaga dan berurus dengan orang lain. 

4. Sekarang berkenaan apa yang kita makan. Apa yang kita makan itu mempunyai maksud dan makna. Jika kita makan benda yang berwarna kuning maka itu bermaksud kita dapat rezeki yang mempunyai kaitan dengan Kesultanan atau Raja. Jika kita makan yang berwarna hijau maka ia mempunyai maksud dengan KeIslaman. Jika kita makan daging itu bermakna kita hendak memudaratkan seseorang. Jika kita memakan sayuran itu bermakna kita akan mendapat persalinan dan berkaitan dengan pertanian dan tumbuhan. Jika makan telur ia ada kaitan dengan “kejantanan” kita bagi yang lelaki. Jika makan ramuan lada maka ia ada unsur “kepedasan” bergantung setakat mana kita memakannya. Jika kita menggunakan garam maka ia bermaksudkan “masin” atau “maqbul” lidah dan tutur kata kita. Begitulah seterusnya.

5. Jika kita makan beramai-ramai maksudnya kita kongsi rezeki dengan orang lain. Jika kita kenyang itu bermakna kita mendapat rezeki yang banyak. Jika kita makan seorang itu bermakna kita mendapat rezeki secara individu.

6. Sebenarnya ia adalah seperti takbir mimpi tentang apa dan cara yang kita makan.

7. Oleh itu berhati-hati ketika makan. Jika salah makan maka cara rezeki yang datang itu dengan tidak elok. Samada mengandungi “santau” yang boleh memudaratkan kita. Ini juga boleh terjadi dengan kita makan seorang diri atau usaha secara sendiri kerana santau boleh bergerak secara  angin atau jin yang membawanya.

8. Oleh itu bersabarlah jika kita terjatuh seketika dalam hidup lalu tidur-bangun dan makan di rumah. Itu sebenarnya kita terjatuh di titik paling bawah V dalam kehidupan kita. Yakinlah kita akan naik semula dengan izin Allah dan membentuk bahagian V yang membuka itu. Inilah yang dikatakan teori Anti-Piramid. Saudara-Saudari boleh melayari tentang konsep ini dengan lebih lanjut di Facebook Page saya : Anti-Piramid-VV atau menaip @antipiramid. Apabila kita keluar dari titik V yang tercorot maka hidup kita akan senang lenang semua. Begitulah kita boleh jatuh dan naik semula.

9. Oleh yang demikian jagalah tentang cara dan apa yang kita makan kerana ia adalah wasilah dalam kita menarik duit dan rezeki.

2 thoughts on “TARIK DUIT 2017 (BAB: MAKAN)

Leave a comment