Penarikan Cindai Bersakti dari Alam Ghaib

1. Cindai merupakan pakaian yang menutup badan kita samada penutup kepala hingga ke kaki. Termasuk cindai itu penutup kepala, tali pinggang dan stokin.

2. Cindai adalah penting, ia adakah pakaian ahli syurga kerana ahli syurga juga memakai cindai (pakaian). Adam dan Hawa terbuka pakaian mereka di dalam syurga kerana melanggar patang larang dari memakan buah pokok terlarang [al-Baqarah:35][al-A’raf:19]. Di dalam ayat al-A’raf:22 dinyatakan bahawa ‘Setelah mereka memakan (buah) pohon itu, terdedahlah kepada mereka berdua aurat masing-masing, dan mereka mulailah menutupnya dengan daun-daun (dari) Syurga.’:

فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِن وَرَقِ الْجَنَّةِ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَن تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُل لَّكُمَا إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُّبِينٌ

Dengan sebab itu dapatlah ia menjatuhkan mereka berdua (ke dalam larangan) dengan tipu dayanya. Setelah mereka memakan (buah) pohon itu, terdedahlah kepada mereka berdua aurat masing-masing, dan mereka mulailah menutupnya dengan daun-daun (dari) Syurga. Serta Tuhan mereka menyeru mereka: “Bukankah Aku telah melarang kamu berdua dari pokok itu, dan Aku katakan kepada kamu, bahawa Syaitan itu adalah musuh kamu yang nyata?”

3. ‘Menutupnya dengan daun-daun (dari) Syurga‘: al-A’raf:22. Ini menunjukkan bahawa antara bahan terbaik untuk dijadikan pakaian mestilah bersumber dari pokok-pokok. Ini dilihat dari amalan industri tekstil yang mengambil bebenang sutera yang dihasilkan oleh ulat-ulat dari memakan daunan tertentu. Lain daun dan lain jenis ulat maka lain sutera yang dihasilkan. Ada yang disebut satin. Satin adalah sejenis kain sutera (Kamus Dewan). Satin biasanya pakaian dari sutera yang untuk golongan bangsawan dan kelas atasan. Di antara tanda satin ialah bila kita berada di sebelah orang yang memakainya kita merasa gatal-gatal pada badan. Ini memberi isyarat, tubuh bangsawan itu usah disentuh. Hanya berada di tepinya. Ia tidak boleh dibasuh, hanya bilas bila terkena kotoran. Ada sutera yang sesuai untuk dibasuh terutama yang jenis ‘seperti kapas’. Sedangkan kain sutera itu pelbagai dan ia pakaian ahli syurga [Fātir:33] :

جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَلُؤْلُؤًا وَلِبَاسُهُمْ فِيهَا حَرِيرٌ

(Balasan mereka ialah) Syurga – syurga ” Adn “, yang mereka akan masukinya; mereka dihiaskan di dalamnya dengan gelang-gelang tangan dari emas dan mutiara; dan pakaian mereka di situ adalah dari sutera.

4. Hukum memakai sutera adalah harus kerana sutera itu pelbagai. Sutera syurga itu pakaian ahli syurga sedangkan kita di Bumi. Sutera yang diharamkan itu adalah sutera yang memudaratkan diri kita. Lihat perbincangan Imam Ibnu Qayyim al-Jauziyyah di dalam kitabnya Zād Al-Ma’ad Fi Hadyi Khairal Ibād berkenaan alasan sutera diharamkan dipakai oleh lelaki (tidak perempuan) kerana ia tidak bagus dari sudut kesihatan.

6. Sebagaima saya telah kupaskan bahawa sutera itu pelbagai, maka tidak mesti sutera itu kain yang nipis lembut, ada juga yang jenis seperti kain ‘kapas’. Tanda untuk kita memperolehinya adalah bila kita berdekatan dengannya kita merasa gatal-gatal. Jadi, kita meneruskan perbincangan kita tentang ‘Penarikan Cindai Bersakti dari Alam Ghaib’.

7. Terlebih dahulu, perlu ditegaskan bahawa bagi setiap cindai itu mempunyai 70,000 khadam malaikat. Ada seorang ketua malaikat pada cindai itu. Ada juga cindai yang mempunyai khadam jin. Tidak semua cindai mempunyai khadam jin tetapi semua cindai mempunyai khadam malaikat. Oleh itu untuk memiliki cindai tertentu yang bersakti ia adalah bermula dengan ‘jemputan’ oleh para malaikat yang menjaga cindai. Jadi, ia bermula makan yang dihidangkan oleh para malaikat itu. Ia boleh berlaku di rumah atau di kedai. Kalau di rumah ia tak berbayar bagi harga makanan tapi jika di luar rumah yakni kedai ia harus dibayar makanan itu. Samada ‘proses jemputan’ itu di rumah atau di kedai, harga cindai itu wajib dibayar di kedai cindai.

8. Bila telah berjalan ‘proses jemputan‘ ini maka ‘proses penarikan‘, mungkin ada beribu-beribu jenis cindai di kedai. Bagaimanakah untuk memperolehi cindai yang paling bersakti di antara beribu-ribu cindai itu? Caranya ialah dengan mengkaji alamat semasa perjalanan menghampiri kedai yang dituju. Jika anda tersepak besi, ini menunjukkan ‘sesuatu bersifat besi pada cindai itu‘. Kuasa sakti cindai itu begitu. Jika anda terasa gatal-gatal maka cindai itu adalah sejenis kain sutera.

9. Cara memilih cindai adalah lagi banyak corak dan/atau tulisan dan/atau logo dan/atau lambang-lambang DLL maka adalah lagi baik. Lagi banyak unsur-unsur ini maka lagi banyak bentuk kuasa saktinya.

10. Ada cindai yang bertopik seperti untuk menghayati agama (Islam) atau muzik atau politik atau sukan atau pahlawan DLL. Saya mempunyai cindai untuk menghayati perubatan dan ilmu iaitu Dr Cardin. Sebagaimana saya ujarkan bahawa semua cindai adalah berkhadam malaikat. Oleh itu penjelasannya mengapa sesuatu cindai itu mempunyai kuasa sakti selain dari asbab bahannya, ‘corak dan/atau tulisan dan/atau logo dan/atau lambang-lambang DLL’.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s